keskiviikko 18. helmikuuta 2015

Tipu ulkona

Huhheijakkaa MIKÄ SÄÄ!
Aurinko paistaa ja kumpupilvet leijailee sinistä taivasta vasten, aivan järjettömän ihana ilma. Jännästi se aurinko tuo puhtia päivään ja laittelin itsekin vähän tipun väriä ylle, haha. Kana lähtee ulkoilemaan.
Odottelenkin juuri Samppaa töistä ja ajattelin kidnapata hänet suoraan autooni ja kurvataan syömään johonkin lounasbuffettiin ja haukataan vähän raikasta ilmaa ulkona siinä samalla. Ja tämä tukkakriisi mikä mulla on tällä hetkellä on turhauttava! Olen kasvatellut nyt siis yli pari kuukautta tyveä, että saisin semmoisen liukuvärjäyksen tapaisen tukan. Mutta ongelmana on se että mulle tulee vähän väliä sellainen viha/rakkausryöppy tuota tyvikasvua kohtaan ja olenkin nyt jämähtänyt muutamaan otteeseen istumaan sohvalle vaalennusaine kädessäni ja miettinyt mitä kummaa mä nyt teen tän pehkon kanssa.

Empä älynnyt nyt sitten ottaa kuvaa tyvestä, laittelen sitä huomenna niin pääsette haukkomaan henkeä. (ja oksentamaan) Tässäpä kuitenkin tämänpäiväistä asua.. Ja arvonta tulee pian! ;)

Ainiin ps. ps. ps. Myin kameran pois nyt uuden alta, joka toimitetaan vasta maaliskuun alusta MWAAAAAH! Saatte tyytyä nyt siis kämäisiin puhelinkuviin siihen saakka :/
Ja päädyin muuten kuitenkin Sony a5000 järkkäriin, sillä haluaisin toteuttaa tulevaisuudessa jopa videopostauksia! **



ja tärkeä tiedoksianto osa 1028973289738:  mulla on tippunut 2kg pelkästään sillä että vaihdoin ne helvetin Sandoz minipillerit pois, ne oli kuin jotain ite saatanan papanoita ja varmaan joka ikinen reseptissä ollut haittavaikutus nyt kärsitty :( Noiden kanssa pitää olla tarkkana!

8 kommenttia:

  1. ihanan väriset housut sulla! :) tosi kivoilta näyttää noi kiharat myös<3

    VastaaPoista
  2. Oon samaa mieltä, noi aurinkoiset päivät kyl tuo heti tiettyä puhtia ja uskalsin jopa välillä itekkin ulos kokomustistani, haha :D ostin jopa valkosen paidan.........

    Sori ku kysyn, mut vaihoitko toiseen merkkiin noi minipillerit? Ku muistelen et kirjotit et sulla esim naama alko kans hirveesti kukkii noista, niin mulla ihan sama, alotin minipillerit joku hetki sitten ja mun elämän aikana tulleet finnit voi laskee kahdella kädellä ja nyt niitä on tullu viikossa jatkuvasti! Syön siis kans sandozia ja vituttaa :D oon ihan vainoharhanen et mitkä oireet on noista pillereistä ja mitkä on sattumaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Noi Sandozit ei sopinut mulle ollenkaan ja mulla oli ainakin 8 haittavaikutusta, mitkä paheni 20 päivän sisällä käytöstä, en syönyt edes yhtä liuskaa loppuun! Ja jos monta haittavaikutusta tulee yhtälöisesti niin sitä ei tarvitse jäädä kitumaan ja "kokeilemaan" josko ne menisi ohi, näin sanoi mulle lääkäri kun soitin ja kauhistelin kaikkia niitä haittavaikutuksia jotka tuli lyhyessä ajassa. Luettelen sulle vähän:
      Ensin huomasin jatkuvan väsymyksen ( haukottelin välillä 10 kertaa putkeen 3 minuutin sisällä, en ollut levännyt koskaan muka tarpeeksi, vaikka mikään ei rutiini ei muuttunut)
      Kasvoihin ja varsinkin leukapeuliin ja kaulaan alkoi tulla sairaan kipeitä finnejä, ilmeisesti "hormonifinnejä" ihan rykelmittäin eikä mikään hoito tai puhdistus auttanut, vaan ne lisääntyivät hirmuista vauhtia ja olivat tosi kipeitä! Olen yrittänyt parannella ihoani lääkkeen lopettamisen jälkeen todella hitaalla menestyksellä vaikka syön hyvin terveellisesti ja käytän cliniquen tuotteita. :( Kaikkein pahin oli se turvotus, mikä iski kasvoihin ja jokapuolelle. Välillä tuntui että naamaa oikein kihelmöi kun nestettä alkoi kertyä joka paikkaan. Se alkoi tuntua epämukavalta ja lähipiiri huomautteli siitä. Myöhemmin huomasin painonnousun = 4kg alle kuukaudessa. Se oli järkyttävä määrä siihen nähden miten hyvin elän ja syön. Paino tippui heti, kun lopetin lääkkeen. Lisäksi rinnat olivat jatkuvasti todella kipeät ja arat, sekä päätä särki kehämäisesti koko ajan. Ja yksi muuten oli se, että piti käydä kusella vähän väliä ja heräilin yölläkin vessaan, mitä en ikinä ennen ole tehnyt!

      Jos sinulla alkaa tulla epämukava olo niistä lääkkeistä, se riittää siihen että kannattaa kokeilla itselle mukavampaa vaihtoehtoa, sillä ehkäisyssä ei pitäisi sillain edes huomata mitään muutoksia.. Ainakaan hormonikierukan kanssa ei ollut yhden yhtäkään haittavaikutusta! Se on niin pienestä kiinni, sillä Sandozissa oli ilmeisesti vain yksi ainesosa mitä ei ollut kierukassa ja se aiheutti kaikki nämä kamalat jutut:( Mua kiinnostaa mihin päädyit ja miten sulla käy näiden kanssa, sillä mä olin kans jo ihan vainoharhainen niiden kanssa!

      Poista
    2. Kiitti vastauksesta! Mut ei hitto, mul on paljon samoja oireita :D
      Kävin ehkäisyneuvolassa koska keravassa alle 25-vuotiaan pitää käydä sitä kautta eikä lääkärin, joka sano mulle että 'juu noita oireita tulee mut koita syödä se 3 liuskaa niin katotaan sitten', joten oon nyt yrittäny sinnitellä.. Mä alotin siis tokan liuskan, mulla oli ekan liuskan aikana yks toinen lääkitys testissä, joten en ollu varma mikä johtu mistäkin, mut sen toisen sain lopettaa ja oireet ei oo lakannu, tyyliin vaan pahentunu, buu!

      1. mulla on toi väsymys kans, mut toisaalta mul on ollu pienestä asti uniongelmia, niin en ihan oo varma onko ne lisääntyny entisestään. Oon kans ihan kärttynen ämmä välillä, ihan hirveetä :D mun mielialat heittelee kunnolla..
      2. Joo noi finnit, ihan tuskaa! Ne on niin kipeitä etten käsitä ja niitä kans vaan tulvii tohon leukaan.. Huolehdin tosta putsaamisesta kans ite tosi tarkkaan, joten tuntuu ihmeelliseltä.
      3. Mulle on kans iskeny turvotusta, mut lähinnä vatsaan :( urgh. En tiiä naamasta, koska mun naama on aina ollu vähän tämmönen pallero :D Mun oli pakko käydä vaa'alla ja painoo on tullu ehkä +1kg, joka ei sinänsä hälyttävää oo, mut mun paino pysyy nykyään aina samassa luvussa..
      4. Mun tissit on ihan järkyn arat (kestäny nyt 5 päivää), siis jos kuljen kotona ilman liivejä niin se kävely tyyliin jo sattuu niihin :'D haha, mut oikeesti ei kivaa! Lisäks on muitaki oireita.

      Ongelma on, etten tiiä mihin vaihtaisin :( Ehkä toiseen minipillerimerkkiin, saa nähdä. Söin ennen siis perus yhdistelmäehkäisypillereitä montaa eri merkkiä, koska aina löyty joku vika ja sit viimein löysin sopivan merkin. Noh, se epäili et mulla on aurallista migreeniä, joten jouduin vaihtamaan varmuuden vuoks minipillereihin, enkä jaksais alottaa tätä samaa rumbaa TAAS. Kohta luovutan :D mut kiitos sun, soitan varmaan ens viikolla vielä tonne ehkäisyneuvolaan ja kyselen vielä sieltä :)

      Poista
    3. Joo kannattaa sitä painoa alkaa kattomaan, koska se tuli tosi salakavalasti! Kääntele ja vääntele naamaa peilin edessä päivittäin tai viikoittain niin alkaa hahmottamaan mikäli alkaa tulla turvotusta, sillä se tulee poskiin ensimäinenä :D Mulla on kans aurallinen migreeni ja sen vuoksi oli nämä paskapillerit! Nyt ei ole ehkäisyä muuta kuin kumit, mutta en taatusti aloita pillereitä uudestaan. Mulla oli ensin hormonikierukka ja se toimi kuin unelma, ei tarvinnut välittää mistään mutta se laittaminen sattui niin saatanasti, etten ole uskaltanut ottaa sitä enää. Tosin lääkäri sanoi viimeksi, että siihen saa halutessaan puudutuksen, mutta ei mulle vaan mitään kerrottu!! Joo tissit oli hemmetin kipeet, ei hirveästi voinu ilman rintsikoita pomppia tai mitään, Samulikin sai välillä hirveet huudot jos tuli leikillään jotain puristelemaan :D Mä olin kunnon bridezilla ihan kamala huutava hormonivauhkona oleva eukko :D

      Poista

Lukijoiden elonmerkit piristävät aina! ♥