maanantai 18. maaliskuuta 2013

Haaste

Tervehdys! 
Sain haasteen Julialta mikä oli todella kiva yllätys, kiitos Julia <3
En yleensä tee tämmöisiä, näitä kun on mukavampi tehdä jonkun ihanaisen pyynnöstä. Hehe. Taival alkakoon :)




1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.

2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.

3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.

4. Heidän pitää valita 11 bloggaaja, jolla on alle 200 lukijaa.

5. Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.





1. 11 asiaa minusta.
1. Yksi eräs keskeisin asia minussa on se, että olen oppinut nauttimaan pienistäkin "merkityksettömistä" asioista ja oppinut näkemään pintaa syvemmälle. Nuuhkin virkeää kevätilmaa, katselen katuvalojen valaisemia puita, tunnen vuodenajat sisälläni, huomaan kuinka se pikku orava pudotti nyt kävyn tuolta kuusesta, että nyt sitä harmittaa.  Olen opetellut nauttimaan elämästä ja opettelen vieläkin, vaikka se osaa olla usein stressaavaa ja kiireistä, eikä aikaa tunnu jäävän tuohon. Mutta juuri silloin kuin meillä on kiire, ehdimme huomaamaan ne pienet asiat isommissa mittakaavoissa. Olen ymmärtänyt sen kuinka särkyvää ja haurasta elämä itsessään on, mikä johtunee varmasti siitä että olen nähnyt varsin paljon kuolemaa ympärilläni jo pienestä pitäen ja saattanut monen ihmisen ja ystäväni viimeiseen lepoonsa.

 


2.  Karma
Uskon vakaasti Karmaan ja olen saanut todeta sen moneen otteeseen monien ihmisten elämissä. Sellaisia suorannaisia ihmeitä, joihin en keksi muuta selitystä kuin Karman lain. 

3. Harrastin ratsastusta lähes kymmenen vuotta ja kisasin este- ja maastokisoissa. Lopetin ratsastuksen kuin seinään menetettyäni hevoseni. En ole koskaan noussut hevosen selkään sen jälkeen.

4. Jotta elämäni ei kuulostaisi niin synkältä, mun ystävät on minulle ikuinen henkireikä. Meillä on oma poppoo, mikä on pysynyt koossa yläasteajoista asti. Jokainen on täysin erilainen ihminen, eikä kukaan ymmärrä miten me ollaan löydetty toisemme. Ollaan aina oltu toistemme seurassa tosi lapsellisia ja härskejä, siellä tosiaan tunnen kuuluvani joukkoon! I love you guys!
5. Minulla on ollut elämäni aikana enemmän kuin 20 jyrsijää. Gerbiilejä, rottia, hamstereita, kesyhiiriä. Eräs erikoinen tapaus oli kun meillä asui yksi kesyhiiri ja kaksi gerbiiliä yhdessä. Ne elivät onnellisina vanhoiksi toisiaan sukien ja leikkien yhdessä. (en muista miten ne päätyivät yhteen)

6. Niinkuin ylläolevista voi päätellä, olen aika eläinrakas ihminen. En kestä minkäänlaista huonoa kohtelua eläimiä, vanhempia tai vanhuksia kohtaan. Tuen muutamaa eläinsuojeluyhdistystä ja koirani on Rekku Rescuesta, Virosta pelastettu orpo koiranpentu. Robi on silmäteräni! Voin todeta, ettei koiria tosiaan ole karvoihin katsomista, meillä oli ennen puhdasrotuisia Saksanseisojia, mutta tämä veijari on osoittanut olevansa äärimmäisen fiksu, karismaattinen ja seurallinen kaveri.

7. Olen oikealta ammatiltani ravintolakokki. Toimin ravintolavastaana golfravintolassa mikä on ehkä mun elämäni käännekohtia. Tunsin hyvinkin pian palavaa halua siirtyä kokonaan myyjän tehtäviin ja olen löytänyt kutsumukseni ihmisten ääreltä. :) Unelmani olisi joskus toimia vaate- tai kosmetiikkamyyjänä! Olen harkinnut myös kosmetologin perustutkintoa, jospa vaihtaisin alaa kokonaan. :)
Tällä hetkellä toimin kondiittorina ja myyjänä pienessä herkkukaupassa jo 2,5 vuotta. :)


8. Mulla on hassu tapa kahvin kanssa, jota kaikki aina kauhistelee. Saatan lämmittää mun kahvin jopa viidettä kertaa mikrossa ennen kun juon sen, se ehtii aina väljähtyä jostain kumman syystä. Touhuan aina niin paljon kaikkea, että kuppi jää pöydälle jäähtymään. Tai sitten olen vaan hidas juomaan :D
 9. Olen todella sosiaalinen ja tykkään tutustua uusiin ihmisiin!

10. Asetan välillä itselle aivan järjettömiä tavoitteita ja petyn sitten suunnattomasti, jos en onnistu niissä. Yleensä onnistun kyllä saamaan haluamani, mutta monen mutkan kautta :D

11. Bloggaaminen on avartanut järjettömästi mun maailmankuvaa. Tykkään tehdä postauksia ja kommentit tekee minut hirveän onnelliseksi. Se on jonkunnäköistä hyväksyntää, mitä tarvitsen myös täällä blogimaailmassa. Siitä tulee todella hyvä mieli. ^^


2. Julian kysymykset

 
1. Millaista elämäsi oli vuosi sitten?
Vuosi sitten asuin rivitalokaksiossa entisen poikaystäväni kanssa, kävin töissä, näin kavereita, puuhailin, bloggailin ja laitoin kotia. Mulla oli aina sellainen olo, että haluan enemmän. Nähdä mitä aidan toisella puolella on, mitä muita ovia on olemassa, minkälainen elämä mulla olisi tämän tilalla, jos olisin tehnyt kaiken toisin? Mitä, entä, jos?
Nuo kysymykset alkoivat raastaa niin kovin, että päädyttiin eroamaan tämän miehen kanssa ja muutin pois kuuden vuoden takaisen hiljalleen kuolleen suhteen jälkeen. Se oli eräs elämäni rankimpia aikoja yrittää väkisin aloittaa uutta elämää vanhan tilalle. Kaiken tilalle, minkä olin rakentanut, mutta en ollut tyytyväinen siihen. Sellainen elämä olisi varmasti kelvannut jollekin muulle, mutta ei minulle. Olin niin kyllästynyt elämääni, että tunsin kuolevani pystyyn, vaikka mulle tulee välillä yhä ristiriitaisia tunteita, olinko niin itsekäs vai oliko tämä hyväksi minulle?
Jälkeenpäin aika on antanut muistolle kultaiset raamit ja kaipaan sitä arkea. Mutta toisaalta en ole koskaan tuntenut olevani näin vahva ja itsenäinen ihminen, tietyllä tapaa vapaa. 

 
2. Miten reagoisit jos nyt huomaisit olevasi raskaana? (vaikeahan sitä on tietää, mutta kuitenkin :D)
Olen sen verran vanhanaikainen, että lapsi tehdään sitten rakkauden kanssa molempien päätöksellä, kun taloudellinen puoli ja muutenkin elämä on sillä mallilla, että kaikki hoituu. Mulla on niin uusi parisuhde ja opettelen vielä tätä mun uutta elämää, etten kykenisi kyllä nyt äidiksi :D
 
3. Oletko isän tyttö vai äidin tyttö? Miksi? Perustele. 
Olin isän tyttö siihen asti kun hän lähti. Olin todella poikamainen, kalastin, veneilin ja ajoin pv:llä omia menojani. Vasta vanhemmalla iällä musta tuli tämmönen "prinsessa" ja äitin kanssa meillä on hyvät välit. :) 

4. Mikä olisi unelmiesi kaupunki asua? Perustele.
Joku pieni turistivapaa paikka Sri Langassa, Zanzibarissa tai Micronesiassa. En ole muuta kuin uskaltanut unelmoida niistä unelmien paikoista, joita näkee tietokoneiden näytönsäästäjinä. Sininen vesi, palmut, pieni mökkerö, rakas ja koira olisivat unelmieni paikka! Vapaus kaikesta massasta ja velvollisuuksista, ah :)

 
5. Miten pidät huolta kehostasi?
Lenkkeilen aika paljon, tykkään kävellä yksin kuunnellen musaa ja ihastellen vuodenaikoja. Sitä musiikkia kuunnellessaan ei edes huomaa, että on saattanut kävellä monen monta kilometriä. Lisäksi teen vatsalihassarjoja, mutta nyt olen pitänyt vähän paussia niistä ja katsonut vähän mitä syön. Olen toisinaan vähän repsahdellut ;)
 

6. Olisiko tyylisi erilainen jos sinulla olisi enemmän rahaa?
Pitäisin varmaan kalliita blingbling vaatteita. :D No fiiliksen mukaan sekin. Pidän paljon Jeffreyn kengistä, joten sellaisilla aidoilla täyttäisin kyllä kaappini joka nurkan!


7. Jos voittaisit 10 000e mihin käyttäisit rahat?
Maksaisin ehdottomasti perheelle kertynyttä velkaa pois, mikä jäi isän lähdettyä.
8. Lempiruokasi ? Laita ohje mukaan niin muutkin voivat kokeilla ;)!
Mun ja Samulin perusjauhelihasoosi ruskealla kastikkeella ja spagetti on kyllä paras :) Mun pieni tuunausvinkki ruskeakastikkeelle on creme fraiche!

9. Sinulle rakkain ihminen ? Huom. vain yhden voi valita.
Kyllä se on minun  paras ystäväni Hanna-kaisa
10. Mitä mieltä olet kauneusleikkauksista? 
Ymmärrän sellaiset missä muokataan vioittunutta ruumiinrakennetta esim. tapaturman vuoksi. Mutta kun asiaa miettii pitemmälle, jokainen on ansainnut tuntea olonsa hyväksi ja hyvännäköiseksi ja jos nenäleikkaus sun muu saa tuntemaan niin, senkus tekee. :) Mutta noita 16-vuotiaiden tissileikkauksia en ymmärrä, enkä varsinkaan heidän vanhempiaan. 

  11. Oletko tyytyväinen tämän hetkiseen elämääsi? Mitä muuttaisit siitä? Anna arvosana !
Mulla on vakituinen työpaikka, mistä pidän, ihania ja luotettavia ystäviä, kiva asunto, uusi poikaystävä, rakkaat lemmikit, auto, oma varallisuus, eikä minun tarvitse turvautua taloudellisesti muiden apuun.. (Se on sellainen periaatejuttu minulle..) Perusasiat ovat enemmän kuin kunnossa, mutta aina voi yrittää tehdä elämästään vielä parempaa ja jännittävämpää. Mihinkään ei saisi vain tyytyä! 
Toivoisin näkeväni enemmän maailmaa ja uusia kulttuureita, haluaisin repäistä useammin ja nauttia pienistä arjen hetkistä vieläkin paremmin. Antaisin arvosanaksi 1-10 asteikolla numeron 8. 


3. Uudet kysymykset Alexandralta

1. Parhain ja huonoin luonteenpiirteesi? Miksi?
2. Mitä olet aina halunnut tehdä, mitä et syystä tai toisesta ole vain pystynyt?
3.  Miksi aloitit bloggaamisen ja mitä se on sinulle antanut?
4. Turhamaisin ostoksesi?
5. Mistä pidät itsessäsi?
6. Minkä taikavoiman ottaisit ja mihin käyttäisit sitä?
7. Oletko koskaan käynyt lähellä kuolemaa? 
8. Kerro jokin muisto, mikä on jäänyt mieleesi lapsuudesta.
9. Unelmienkulkuväline? (KUVA)
10.  Lempiblogisi?
11.  Unelmien kengät?! (KUVA)

Kaikki ovat vapaita tekemään, mutta eritoten haastan 
Mary
 World of color
Every card have two sides 
Indie by heart 
Veera

 Huh huh.. Saimpas tehtyä.. Eikä se vienyt kun kuukauden..

2 kommenttia:

  1. olipa kiva postaus ja ihania kenkiä noissa kuvissa! :) kiitos haasteesta ;)<3

    VastaaPoista

Lukijoiden elonmerkit piristävät aina! ♥